Powered By Blogger

15 Mart 2010 Pazartesi

muge kose

Olumun ne oldugunu, ilkokul birinci sinifta Muge Kose adli arkadasimizi kaybettikten sonra agabeyimin aciklamasi ile ogrendim. Cocuguz tabi anlamiyoruz birsey, biliyoruz Muge hasta ama gelecek diye dusunuyoruz. Sonucta hastalik; kabakulak, kizilcik, kizamik, en tehliklesi adindan dolayi bogmaca bizim gozumuzde. Losemi mi, bogmaca mi diye sorsalar, losemeyi seceriz o durumdayiz. Megerse kizcagiz losemi imis, bizim Mihriban ogetmen de hergun gelip, garip garip aciklamalar yapiyordu. Hatta yanlis hatirlamiyorsam, sedyeden dustu.. gibi aptal aptal seyler de soylemisti bize.

Ben, Muge’nin oldugunu ogrendigim zaman pek birsey anlayamamistim o vakit, malumunuz 7-8 yasindaydim. Eve geldim, altin sarisi duvara carpinca takla atan tankimla oynuyordum, cok iyi hatirliyorum cunku bir turlu kiramamistm o tanki. Agbeyim geldi, ogrenmis, napiyorsun Seris dedi bana? Ben de klasik tank ve duvar olayini anlatiyorum, hararetli hararetli, konusmayi cok severdim de. Gel bakalim dedi, kaldirdi beni, kucagina oturttu. Aramizdaki yas farki dokuzdu, olumu anlatti bana. Muge ile musamere oynadigimizi hatirlatti, evet dedim. Bir daha onunla musamere oynayamayacaksin hic.. dedi. Ama dedim o gokyuzunde, sozumu kesti. Birak bu isleri dedi, gokyuzunde de sen gorebilecek misin, konusabilecek misin onunla? Dusundum, aglamaya basladim. Annem geldi, agabeyim; birak anne aglasin..dedi, ogrensin. Cok guzel, cici bir kizdi Muge.

Cenazesinde de cok agladim, duyduklarimi put gibi duran ‘o, melek oldu artik gokyuzunde suzulyor’ sozleriyle avutulmus arkadaslarima da soyledim, hepimiz agladik. Ertesi gunlerde, okulun etrafinda gezerken Muge’yi ozledigimizden olsa gerek onunla olan hatiralarimizi paylasiyorduk. Biri, kim hatirlayamiyorum onu kizdirdigi bir olaydan bahsetmisti, yanimizda olan boynunda silgisi olan Erol da son pismanlik fayda etmez deyimini tekrarliyordu papagan gibi ne alakaysa? Sinir olmustum, hala hatirlarim Muge’yi, hep de anarim, topragi bol olsun.

serhan.

10.10.2009

Hiç yorum yok: