Powered By Blogger

15 Mart 2010 Pazartesi

armagan

bazi gunler annem, yemek programi seyrederken kendini kaptirip garip garip yorumlarda bulunur. hah, soguk su koydu, kokar o et, oyle olmaz ki, ici cig kalir, pismez! patlicanlari kararttin, agir olur sadece tereyagi ile, aha yandi! gibi.

ben ise firsat bu firsat anneme gazi veririm. anne, var ya sen bu kadindan cok daha iyi yemek yaparsin, baksana yakti etleri salak kari gibi yorumlar yaparim. annem kari lafina bozulsa da o esnada duymazdan gelir, kendisinin daha iyi yemek yaptigini soylemem hosuna gider ve o tarafa odaklanir. bu arada malik, harbiden guzel yemek yapar, bilen bilir. neyse ben devam ederim, anne sen bir program yapsan var yaaa acayip olur dusunsene "malike ile yemekte.." gibi. ardindan gazi alan anneme, kendim de yemek pisirmekten hoslandigimdan dolayi, pisirme teknikleri ile sorular sorup, gizli ozneyi canimin cektigi yemege dogru yavas yavas cekerim.

bir sonraki sahnede annem; kisik ateste, kivama gelmis, sevdigim yemek icin alisveris listesi yapiyor olur. elinde sigarisi ve onunde cayi, son kontroller yapilir. malzemeler alinir, yemek piser. onden illaki bir cesit baslangic gelir; kabak ogreten vs gibi. salatayi ben yaparim veyahut babam yapar, babam yaparsa cok sirke, sogan, sarimsak koyar. ben ise daha modern, hafif yaparim. onceki gunden kalmis zeytinyagli ise daha bir guzellesmis sekilde sofrada yerini alir. ben, pedere bir ufak raki alirim, icki icmesini sevsem de babamla beraber pek icmeyiz, bu durumlarda yemege konsantre olmayi yaninda da buzz gibi amerikan likiti, coca-cola'yi tercih ederim.

biraz sila hasreti cekiyorum sanirim. tecrubeliyimdir bu konuda, lakin toplam 8.5 senem yurt disinda gecmistir. ucuncu, dorduncu aydan sonra baslar bu hasret, gunduzleri kendini mesgul edersen geceleri ugrar, okudugun kitabin sayfalarindan boo diye cikar karsina, azicik uzaklara dalar gidersin, aniden saate bakarsin gec olmustur, evi yarin sabah arar, hal-hatir sorarsin, sila hasreti boyledir iste.. bu arada yazimdan once yaptigim; kremali, karidesli, brokolili, beyaz sarap soslu makarnami ise benim gibi sila hasreti ceken fakat yemek pisiremeyen, mcdonald's yemekten obez olmus herkese armagan ediyorum:)) annemi, babami da opuyorum..

iyi aksamlar.

serhan.

13.02.10

Hiç yorum yok: