Powered By Blogger

23 Haziran 2011 Perşembe

ayrılık vakti

selam,

son dört senemi geçirdiğim Riga'dan üç vakte kadar ayrılıyorum. bu macera bana ekonomik alanda pek bir halt sağlamadı. e ileride sağlar diye umuyorum. çalıştığım yer; vayy be dedirten türden gözükse dahi, aldığım ücret proje bazlı idi. proje yapıldıktan, belli bir zaman geçtikten sonra; kabul edilip, edilmediği öğrenilir. belli olmayan bir zamanda; cüzzi ücretin banka hesabına yatar. 'umut, fakirin ekmeği' hesabı her gün düzenle hesabına bakarsın ama sen baktıkça, o para gelmez. ne zaman ki; acaba bir beşlik çıkar mı diye? umutsuzca kartı denersin, işte o vakit; çıkar paralar, pek keyiflidir. sen de, 'bu da mı gol değil? haa bu da mı değil?' diyerek; kutlama amacı ile en yakın mekanda iki - üç vodka shot çakarsın, çok soğuk. shot bardağı da sağuk hatta. lafı geçmişken; enerji içeceği ile vodka içilmez. neyse bu arada, ben; makine ve ulaştırma mühendisiyim. buraya gelmeden önce sadece makine mühendisliğinde yıllardır son sınıf öğrencisiydim. bitirdim üstüne ulaştırmayı da okudum.

yetmedi, RigaTeknik'te yenilenen enerji üzerine master yaptım ki, bu aralar onun da diplomasını kısmetse alacağım. diğerleri eyvallah da, bu zorladı gerçekten; Rusya'nın komünist rejiminde yetişmiş proflarıyla çalışmak epey zordur. hele ki; benim gibi her yere geç kalmaya meyilli iseniz. bir öneri; geç kaldıysanız bahane uydurmayın, gerçeği söyleyin. bu hafifletici bir sebeptir. iki fırça yersiniz ama güvenilmez damgası yemezsiniz. hatta; kusura bakmayın, dün fazla kaçırmışım bile diyebilirsiniz. mantalite farklıdır. burada sadece iki kişi ile problem yaşadım (benim için çok iyi yüzde:)). bir tanesi İtalyan bir prof. öbürü de İsviçre'de yaşamış züppe bir Leton prof. önemli değil; sonunda güzel bir cv'im oldu ya. param olmadı ama güzel bir cv'im oldu. kulağa hoş geldiği için tekrarladım. mazur görün.

tipik, yabancıların algıladığı cinsten bir Türk tipim yok. o yüzden bu aralar çokça gelmeye başlayan seks ve kumar turistleri ile muhatap olmama gerek kalmıyor. ama bu ülke; yabancılara hele ki amacı alenen belli olanlara pek 'sıcak' değildir. burada güzel kızlar olduğu kadar bolca 'ivan divan delenler' de mevcuttur. kısacası o niyetle geliyorsanız; dötünüzü kollayın.

ve tekrar ben. ben mi ne yapacağım? amacım şu;

aim high serhan, aim high..

iyi geceler,

serhan

Hiç yorum yok: